Korteriühistu juhatuse ja registriandmete muudatuse seadusli

Foorumi reeglid
Foorumi sihtgrupiks füüsilised isikud.
Küsimusi saab esitada ainult id-kaardiga.
Küsimuste esitamisel kuvatakse Teie ees- ja perekonnanimi.
Küsimustele vastatakse 5 tööpäeva jooksul.
Küsimustele ja vastustele ei saa esitada kommentaare.
Ebasobivad postitused kustutatakse.
Vasta
Postitusi: 1
Liitunud: 16 Apr 2012, 15:01

Korteriühistu juhatuse ja registriandmete muudatuse seadusli

17 Apr 2012, 08:53

Möödunud aasta juunikuus toimunud korteriühistu üldkoosolekul toimus ühistu uue juhtkonna valimine. 20.06.2011 on tehtud vastavasisuline muudatus ka korteriühistu registrikannetes. Olen aru saanud, et registriandmete muudatuse aluseks peaks olema digitaalallkirjastatud või vähemalt ühe juhatuse liikme notariaalselt kinnitatud allkirjaga avaldus, millele on lisatud vastavasisuline koosoleku juhataja ja protokollija allkirjadega varustatud ühistu koosoleku protokoll, millele on lisatud ka koosolekust osavõtnute allkirjadega varustatud nimekiri. Kuidas aga toimida, kui on tekkinud kahtlused tehtud registrikannete õigsuses? Nimelt ei ole korteriühistu uue juhatuse poolt tänaseni ühistu liikmetele esitatud üldkoosoleku protokolli, samuti pole ükski ühistu liige oma allkirjaga kinnitanud koosolekust osavõttu ja protokolli. Kuidas on võimalik, et registrikannetesse tehtavate muudatuste alusdokumente ei kontrollita?

Sama olukorraga seonduvalt on ka teine küsimus. Uus valitud ühistu juhatus on kolmeliikmeline, kellest kaks ei ole korteriomanikud, seega ei ole ühistu liikmed. Olen aru saanud, et ühistu koosolekutest ja hääletustest võivad osa võtta ka isikud, kes ei ole korteriühistu liikmed (korteriomanikud), kui neile on ühistu liige andnud selleks volituse. Kuid korteriühistu juhatusse saavad kuuluda ainult ühistu liikmed. Selline olukord tekkis ilmselt koosolekust osavõtnud ühistu liikmete teadmatusest. Sellest ka järgmine küsimus - kas ja kes peaksid kontrollima registrikannetesse tehatavate muudatuste aluseid?

Võib-olla on minu arusaamised ekslikud? Aga kui ei, siis mis võimalused on olukorda muuta ja kust ning kuidas tuleks asjaga alustada? Või on tõesti võimalik tekitada olukord, kus väga lihtsalt saab suvalise korteriühistu juhtimise üle võtta suvaline inimene?

Tänuga vastust ootama jäädes.

Postitusi: 1237
Liitunud: 01 Veebr 2011, 14:28

Re: Korteriühistu juhatuse ja registriandmete muudatuse sead

20 Apr 2012, 07:58

Registripidajale esitatakse nõutud dokumendid elektroonsel teel või notari vahendusel. Vastavalt MTÜS §21 lõige 7 järgi peab protokoll olema kättesaadav peale 14 päeva koosoleku toimumisest. Juhatuse valimist tõestavate dokumentide koopiad saate registrist ning veenduge kas nad on tõesed. Registrisse esitatavate dokumentide õigsuse eest vastutavad selle esitajad.


Vastas Raimo Jõgeva

Vasta