Korteri varjatud puudused
Postitatud: 02 Okt 2018, 18:21
Tere,
Ostsin 2017. aasta novembris arendajalt korteri. Korteri ülevaatamisel allkirjastasime üleandmis-vastuvõtmis akti, kuhu said ka parandamist vajavad tööd kirja. Päev hiljem läksime uuesti korterisse ning avastasime palju rohkem vigu kui esialgsel vaatlusel. Teavitasime sellest ka kohe arendajat ja ehitajat. Sellest ajast kuni 2018. aasta veebruari alguseni püüdsime kõikvõimalikke kanaleid pidi arendaja ja ehitajaga suhelda ning palusime neil korduvalt vead parandada. Tegemist ei olnud väikeste iluvigadega. Seetõttu tellisime lõpuks 2017. aasta detsembris ehitusliku ekspertiisi ka eksperdilt, kes kõiki meie viidatud vigu ka kinnitas. Edastasime ametliku hinnangu ka arendajale ja ehitajale, kuid sellest ajast pole midagi muutunud.
Järgmise sammuna pöördusime tarbijakaitseameti poole, kes tegi 30.08.2018 otsuse meie kasuks. Taotlesime oma kaebuses rahalist hüvitist, kuna nähes, millise kvaliteediga kogu meie maja korterid on ehitatud, soovisime tellida parandustööd usaldusväärselt ehitajalt. Arendajal oli seepeale aega 30 päeva otsuse täitmiseks, kuid siiani pole samuti midagi kuulda olnud.
Tarbijakaitseameti otsus on nähtav siit:
https://takis.tarbijakaitseamet.ee/aval ... N%C3%A4ita
Sellest tulenevalt on minu küsimused järgmised:
1. Kas kohtusse pöördumine tasuks ära? Kui pikad on sellised kohtuasjad? Kas arendajal on võimalik erinevate võtetega venitada?
2. Kui kohtusse pöörduda, siis kas on võimalik nõuda positiivse kohtuotsuse korral ka kohtukulude hüvitamist?
3. Kas oleks veel mingeid alternatiivseid võimalusi?
Nagu näha, oleme suhteliselt üksi antud olukorras, kus vastaspoolel on vahendeid venitamiseks ning oma kohustuste mittetäitmiseks palju rohkem kui ühel tavainimesel, kes on pangalaenuga omale ebakvaliteetse korteri ostnud.
Ette tänades,
Ostsin 2017. aasta novembris arendajalt korteri. Korteri ülevaatamisel allkirjastasime üleandmis-vastuvõtmis akti, kuhu said ka parandamist vajavad tööd kirja. Päev hiljem läksime uuesti korterisse ning avastasime palju rohkem vigu kui esialgsel vaatlusel. Teavitasime sellest ka kohe arendajat ja ehitajat. Sellest ajast kuni 2018. aasta veebruari alguseni püüdsime kõikvõimalikke kanaleid pidi arendaja ja ehitajaga suhelda ning palusime neil korduvalt vead parandada. Tegemist ei olnud väikeste iluvigadega. Seetõttu tellisime lõpuks 2017. aasta detsembris ehitusliku ekspertiisi ka eksperdilt, kes kõiki meie viidatud vigu ka kinnitas. Edastasime ametliku hinnangu ka arendajale ja ehitajale, kuid sellest ajast pole midagi muutunud.
Järgmise sammuna pöördusime tarbijakaitseameti poole, kes tegi 30.08.2018 otsuse meie kasuks. Taotlesime oma kaebuses rahalist hüvitist, kuna nähes, millise kvaliteediga kogu meie maja korterid on ehitatud, soovisime tellida parandustööd usaldusväärselt ehitajalt. Arendajal oli seepeale aega 30 päeva otsuse täitmiseks, kuid siiani pole samuti midagi kuulda olnud.
Tarbijakaitseameti otsus on nähtav siit:
https://takis.tarbijakaitseamet.ee/aval ... N%C3%A4ita
Sellest tulenevalt on minu küsimused järgmised:
1. Kas kohtusse pöördumine tasuks ära? Kui pikad on sellised kohtuasjad? Kas arendajal on võimalik erinevate võtetega venitada?
2. Kui kohtusse pöörduda, siis kas on võimalik nõuda positiivse kohtuotsuse korral ka kohtukulude hüvitamist?
3. Kas oleks veel mingeid alternatiivseid võimalusi?
Nagu näha, oleme suhteliselt üksi antud olukorras, kus vastaspoolel on vahendeid venitamiseks ning oma kohustuste mittetäitmiseks palju rohkem kui ühel tavainimesel, kes on pangalaenuga omale ebakvaliteetse korteri ostnud.
Ette tänades,