Vaidlus autoremondi firmaga

Foorumi reeglid
Juristaitab veebi digitaalsesse arhiivi kuuluvad alates 2011. aastast kuni 2023. aasta 15. maini veebi teel esitatud küsimused ja juristide poolt antud vastused. Tähelepanu! Arhiivis ei uuendata ega kaasajastata arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik tutvuda ajakohase teabega.

Isikuandmete töötlemise kohta saate lähemalt lugeda siit.
Vasta

Vaidlus autoremondi firmaga

26 Jaan 2017, 18:24

Nii siis lugu järgmine.

Suvel 2016 hakkas auto käituma imelikult, mispeale otsustasin viia auto remondi ettevõttesse diagnostikasse. Diagnostikas tuvastati automaat käigukasti siduri probleem. Peale remondi kalkulatsiooni saamist ja otsustasin vajaminevad tööd tellida sealt samast ettevõttest. Kuna varuosa , mida pidi vahetatama on üsna spetsiifiline ja kallis ( üle 400 €) ning ettevõte pidi selle tellima, esitati mulle ettemaku arve ca 250 € peale. Arve sai ka tasutud. Kuskil kuu möödudes saabus autol hoolduse aeg. Hooldusesse viies palusin teostada uuesti diagnostika kuna auto anomaalija oli kadunud. Diagnostikas ( tehtud sama ettevõtte poolt) tuli välja , et puudub otsene vajadus selle varuosa vahetuseks.
Nüüd soovib ettevõte seda varuosa mulle maha müüa. Nemad ütlevad , et mina selle tellisin ja neil sellega midagi teha ei ole. Ka ettemaksu arvel oli kirjas, et "ettemaksu ei tagastata". Sammuti ei saavat nad seda tagastada ja selle varuosa spetsiifilisuse tõttu ei ole neil ka seda suure tõenäosusega kellegi teise autol kasutada. Soovitati mul endal proovida see kellegile maha müüa.

Kas ettevõte saab nõuda minult ülejäänud raha maksmit ehk kas peaksin selle varuosa endale riiulile ostma ?

Lugupidamisega

Re: Vaidlus autoremondi firmaga

29 Jaan 2017, 14:35

Võlaõigusseaduse (VÕS) § 8 kohaselt on leping tehing kahe või enama isiku (lepingupooled) vahel, millega lepingupool kohustub või lepingupooled kohustuvad midagi tegema või tegemata jätma. Leping on lepingupooltele täitmiseks kohustuslik. Te sõlmisite remondifirmaga lepingu, mille kohaselt soovisite osta Teie kirjas viidatud varuosa. Leping on kehtiv ja osaliselt Teie poolt täidetud, sest osa ostuhinnast on tasutud.
Samas tellisite ka töö firmalt, milleks oli vea diagnostika. Tegemist on töövõtulepinguga. VÕS § 635 lg 1 sätestab, et töövõtulepinguga kohustub üks isik (töövõtja) valmistama või muutma asja või saavutama teenuse osutamisega muu kokkulepitud tulemuse (töö), teine isik (tellija) aga maksma selle eest tasu. Töö peab vastama lepingutingimustele. Nüüd, hilisema rikke tuvastamise käigus selgus, et esialgselt tellitud töö ei olnud kvaliteetne. Tarbijatöövõtu puhul vastutab töövõtja töö lepingutingimustele mittevastavuse eest, mis ilmneb kahe aasta jooksul, alates töö üleandmisest tarbijale. Tarbijatöövõtuleping on oma majandus- või kutsetegevuses tegutseva töövõtja ja tarbijast tellija vaheline töövõtuleping, mille esemeks on teenuse osutamine tarbija vallasasja suhtes, samuti tarbijale vallasasja valmistamine või tootmine. Eelduseks on, et teenust osutab vastavate teadmiste ja kvalifikatsiooniga isik. Tehtud tööle või osutatud teenusele peaks olema antud garantii. Sellest järeldub, et kui autol vea diagnostika oleks tehtud nõuetekohaselt, siis oleks puudunud Teil vajadus kalli varuosa ostuks. Tegemist on lepingulise kahjuga ja Te olete õigustatud nõudma alusetult kantud kulutuste hüvitamist. Ilmselt võib tekkida olukord, kus vaidluse lahendamiseks peate pöörduma kohtusse.


Vastas Vambola Olli.

Vasta