Vabatahtliku liikluskindlustuse tõus kasutusalale "takso"

Foorumi reeglid
Juristaitab veebi digitaalsesse arhiivi kuuluvad alates 2011. aastast kuni 2023. aasta 15. maini veebi teel esitatud küsimused ja juristide poolt antud vastused. Tähelepanu! Arhiivis ei uuendata ega kaasajastata arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik tutvuda ajakohase teabega.

Isikuandmete töötlemise kohta saate lähemalt lugeda siit.
Vasta

Vabatahtliku liikluskindlustuse tõus kasutusalale "takso"

29 Nov 2017, 13:28

Tere,

Seoses ühistranspordiseaduse muudatusega on nö privaatjuhid kohustatud registreerima ennast mtr-is (mtr.mkm.ee) Kindlustusseltsid saavad nüüd sealt vaadata sõidukitele väljastatud sõidukikaarte ja pakuvad "taksodele" peale seaduse jõustumist kordades suuremaid kindlustusmakseid kui tavasõidukile. Isegi siis kui teenust osutatakse vähesel määral või tehakse kuus vaid mõned sõidud. See välistab tegelikult taksoteenuse pakkumise vähemal kui täiskoormusel, mis oli aga tegelikult seaduse eesmärk, seadustada sõidujagajatest taksoteenuse pakkujad. Kogu seadus muutub mõttetuks.

Aga küsimus on hoopis selles, et olen ise taksojuhi taustaga, sõitnud mitu aastat taksot põhikohaga, aga nüüd oman ka põhitöökohta kontoris, sõidaksin taksot edasi vaid vähesel määral, ca 20 tunni ulatuses kuus. Seni pole ka probleemi olnud, sest olen sõitnud taksokindlustusega mitu aastat ja see on jäänud vahemikku 400-600 eurot aastas, mis ei ole ülejõu käiv lisakulu võrreldes tavakasutusega. Nüüd aga pakuvad samad kindlustusfirmad samade lepingute pikendamise eest samadel alustel alates 1600 eurost aastas.

Kui õigustatud on selline hüppeline hinnatõus ja kas ma peaksin kuhugi sellisel juhul pöörduma, kui ma arvan, et see ei ole kooskõlas kehtivate seaduste või reeglitega ? Kahtlustan, et LKF ja kindlustusseltsid on sellise koefitsendi 4x lihtsalt kokku leppinud, arvestades et taksodel on seda tööks vaja.

Kindlustusseltsid viitavad, et nende kindlustusega seotud väljamaksed on pidevalt kasvanud ja et taksod satuvad tihedamini avariidesse, aga vaadates nende majandusaruandeid, on enamikud neist miljonitesse ulatuvates kasumis. Kas kindlustusmakse arvutamine ei peaks olema ikka koosluse juht-auto järgi arvutatud, mitte kasutades mingit arusaamatut koefitsenti ? Praegu maksavad need, kes avariidesse ei satu kinni kindlustusseltside kasvavad kulud ?

Re: Vabatahtliku liikluskindlustuse tõus kasutusalale "takso

18 Dets 2017, 10:18

Tere,

Et vastata Teie küsimusele, tuleks esmalt kindlustuse olemust selgitada.Kindlustust vajatakse stabiliseerimiseks, riskide hajutamiseks, vastutuse jagamiseks. Kindlustus võimaldab kokku lepitud sündmuse korral taastada rahalises mõttes juhtumieelne olukord. Liikluskindlustuse seaduse kohaselt koostavad kindlustusandjad liikluskindlustuse makse aluseks olevad tariifid.
Liikluskindlustuse makse suurus sõltub järgnevast:
* sõiduki liik ning sõiduki kasutamise otstarve – nt sõiduauto, mootorratas, veoauto (madalamate baasmaksetega on traktorid, mootorrattad ja haagised, kõrgematega on taksod ja veoautod, millega veetakse ohtlikke veoseid);
* sõiduki kasutamise peamine piirkond – aluseks on sõiduki registreerimistunnistusele kantud omaniku või vastutava kasutaja (kui see on määratud) aadress;
* sõiduki tehnilised omadused – mootori võimsus (kW), veoautodel ja haagistel registrimass ning bussidel kohtade arv (mida väiksem on sõiduki mootori võimsus, registrimass või bussi kohtade arv, seda odavam on kindlustamine);
* omaniku või vastutava kasutaja liikluskahjudeta aastate arvust tulenev soodustus ehk boonusklass (mida kauem oled liigelnud kahjudeta, sest suurem on soodustus).

Tariifide väljatöötamisel on lähtutud vastavast kahjujuhtumite statistikast. Sellest tulenevalt on töötatud välja erinevad tariifid sõiduki otstarbest, kasutamise piirkonnast, tehnilistest omadustest ning liikluskahjude hulgast lähtudes.
Kui tariifid on tõusnud võib see peegeldada vaid vastavate sõidukitega toimunud liikluskahjude arvu ja nende hüvitamiseks kulunud summasid.

Lugupidamisega

Tiina Mölder
jurist

Vasta