Garantiikiri

Foorumi reeglid
Küsimusi saab esitada ainult id-kaardiga.
Küsimuste esitamisel kuvatakse Teie ees- ja perekonnanimi.
Küsimustele vastatakse 5 tööpäeva jooksul.
Küsimustele ja vastustele ei saa esitada kommentaare.
Ebasobivad postitused kustutatakse.
Vasta
Postitusi: 23
Liitunud: 09 Juul 2019, 11:16

Garantiikiri

19 Dets 2019, 13:10

2016 a Eesti aiandusfirma vahendas mitte kvaliteetseid lilleseemneid välismaa kasvatajalt . Selliste lillede kasvatamine ärieesmärgil ebaõnnestus, lilled ei vastanud nõuetele . Kas 2020 a on oül võimalik nõuda samalt Eesti vahendajalt garantiikirja , et vahendab kvaliteetseid lilleseemneid välismaa kasvatajalt . Kas vahendja vastutab lilleseemnete kvaliteedi eest .

Postitusi: 1361
Liitunud: 11 Apr 2017, 12:26

Re: Garantiikiri

30 Dets 2019, 22:09

Tere

Võlaõigusseadus (VÕS) § Ostjale üleantav asi peab vastama lepingutingimustele, eelkõige koguse, kvaliteedi, liigi, kirjelduse ja pakendi osas. § 217 lg 2 kohaselt ei vasta asi muuhulgas lepingutingimustele, kui asjal ei ole kokkulepitud omadusi. Kokkuleppe puudumisel asja omaduste kohta ei sobi asi teatud eriliseks otstarbeks, milleks ostja seda vajab ja mida müüja lepingu sõlmimise ajal teadis või pidi teadma, kui ostja võis mõistlikult tugineda müüja erialastele oskustele või teadmistele, muul juhul aga otstarbeks, milleks seda liiki asju tavaliselt kasutatakse. Lepingutingimustele mittevastava asja saamisel on ostja esimeseks kohustuseks müüjat puudusest teavitada. Seaduse järgi peab tarbija, kes avastab ostetud esemel varjatud puuduse, sellest müüjat teavitama ja sellega koos nõude esitama kahe kuu jooksul. Ostja, kes pole tarbija, peab avastatud puudusest teavitama müüjat mõistliku aja jooksul. Mõistlik aeg on loomulikult üsna lai mõiste, mistõttu on kohtud võtnud eeskujuks kaks kuud, nagu seadus sätestab tarbija puhul.
Puudusega toote ostjal on õigus nõuda selle asendamist, parandamist või lepingust taganeda, see tähendab kaup tagastada ja raha tagasi küsida.

Lugupidamisega

Tiina Mölder
jurist

Vasta