Starmani lepingu kohta küsimus

Foorumi reeglid
Juristaitab veebi digitaalsesse arhiivi kuuluvad alates 2011. aastast kuni 2023. aasta 15. maini veebi teel esitatud küsimused ja juristide poolt antud vastused. Tähelepanu! Arhiivis ei uuendata ega kaasajastata arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik tutvuda ajakohase teabega.

Isikuandmete töötlemise kohta saate lähemalt lugeda siit.
Vasta

Starmani lepingu kohta küsimus

29 Veebr 2012, 11:55

2011. detsembris kirjutasin Starmanile lepingu lõpetamiseks avalduse (saatsin e-mailiga) ja saatsin neile vaatajakaardi tavapostiga nende aadressile. Jaanuaris tuli nende poolt vastus, et pole kaarti kätte saanud ja seoses sellega on jäänud mulle kaks varianti: kas maksan kaardi renditasu või maksan neile kinni kaardi maksumuse. Nad rõhuvad lepingu punktile: 4. Seadme kasutamise Leping

... 4.2. Kliendil on õigus kasutada seadet piiranguteta ja sihipäraselt vastavalt Seadme kasutusjuhendile, ühendada seadmega tehniliselt sobivaid ja Starmani nõuetele vastavaid seadmeid ja nõuda Lepingu

kehtivuse ajal Starmanilt. Seadme ekspluatatsiooni käigus Kliendist mitteoleneval põhjusel tekkinud rikete kõrvaldamist. Kliendi suhtes kehtivad seadme kasutamisel Üldtingimustes sätestatud kohustused. Seadme vargusel, hävimisel kaotsiminekul või rikkumisel on Klient kohustatud hüvitama Starmanile tekitatud kahju.

Sellega seoses tekib küsimus, kust maalt lõpeb kliendi vastutus kaardi üle ja algab Starmani oma. Kuna veel edasi lepingut vaadates, ei soovi nad vaatajakaarti saada tähitud kirjaga, vaid lubavad ka tavapostiga saata. Üle küsitud ka klienditeeninduselt:

5.3.7. kui Pooled ei ole kokku leppinud teisiti, siis Seadme kasutamise aluseks olnud Lepingu lõppemisel tagastama Seadme Starmani esindusse või posti teel aadressile Rävala pst 19 Tallinn, kusjuures vastavad postikulud ja muud tagastamise kulud kannab Klient ning Seadme tagastab Klient koos Starmani poolt talle saadetud Lepingu lõpetamise avaldusega, mille Starman täidab ja saadab Kliendi poolt eelnevalt telefoni teel esitatud sooviavalduse alusel. Kui mina olen Starmani vara heaperemehelikult hoidnud ja vastavalt nende soovile ka postiga ära saatnud, siis kas neil on õigus küsida minu käest renditasu või siis kaardimaksumust? Nad on teadlikud, et olen kaardi neile saatnud, kuid väidavad, et pole seda kätte saanud. Kuhumaani vastutan mina kaardi eest? Millised on minu õigused ja mis moodi edasi käituda?

Re: Starmani lepingu kohta küsimus

02 Mär 2012, 20:10

Antud juhul on tekkinud olukord, kus Starmani esindaja väidab, et kaart on kaduma läinud, ja sellest tuleneb Teie vastutus vastavalt lepingule. Te võite pöörduda sideasutuse poole, sest väidetavalt on siis sideasutuse süül Teie kiri kaduma läinud. Kui aga kirja ega kaarti ei leita, siis vastavalt lepingu punktile 4.2 lasub Teil kohustus hüvitada Starmanile tekitatud kahju. Tuleb ka märkida, et posti teel saatmine ei tähenda, et kaart saadetakse ära lihtkirjaga. Lihtkirjaga saatmine tekitab olukorra, kus Teil ei ole mingit teavet, kas kiri jõudis adressaadini. Kaardi eest vastutate Te kuni kaardi Starmanile üleandmiseni.


Vastas Kaja Kiilo

Vasta