Liikluskindlustuse kahju saaja õigused

Foorumi reeglid
Juristaitab veebi digitaalsesse arhiivi kuuluvad alates 2011. aastast kuni 2023. aasta 15. maini veebi teel esitatud küsimused ja juristide poolt antud vastused. Tähelepanu! Arhiivis ei uuendata ega kaasajastata arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik tutvuda ajakohase teabega.

Isikuandmete töötlemise kohta saate lähemalt lugeda siit.
Vasta

Liikluskindlustuse kahju saaja õigused

22 Sept 2015, 13:05

Märtsi lõpus sattusin avariise, kus minu autole sõideti ette. Liikluskindlustus, ilma mind teavitamata, suunas auto taastamisele, nende valitud autoteenindusse. Nüüd oleme olnud sunnitud 6 korda käima tagasi teeninduses kuna töö on lohakalt tehtud. Liikluskindlustus seadusest võib lugeda, et taastatakse auto mõistliku aja jooksul. Mis on mõislik aeg?
Kas on mul õigus nõuda, ja kellelt, küttekulu kompenseerimist kuna olen käinud teeninduse süül vigu parandamas?
Nüüd selgus, et auto taastamise summa oli 11 000. Täna esitas see sama autoteenindus auto hinnaks 12 000!
Liikluskindlustuse seaduses on kirjas, et "Sõiduk on raskelt kahjustatud, kui selle taastamise kulud ületavad 50 protsenti sõiduki turuhinnast ". Huvitav, et 6 kuuga kukkus auto hind nii kolossaalselt! Küsimus: kuhu ma peaksin pöörduma, et saada oma muredele lahendus? Kes/kas teostatakse kontrolli liikluskindlustuse otsuse üle? Eelkõige, kas tõesti minul, kahju saajal pole ühtegi õigust?

Re: Liikluskindlustuse kahju saaja õigused

25 Sept 2015, 17:17

Liikluskindlustuse seaduse § 39 kohaselt on kindlustusandja kohustatud kõik vajalikud toimingud tegema mõistliku aja jooksul, kuid kõige hiljem 30. kalendripäeval kindlustusjuhtumist teatamisest arvates. Kui kindlustusandjal ei ole mõjuval ja temast mitteoleneval põhjusel võimalik kõiki vajalikke toiminguid teha käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud tähtajaks, peab ta sellest kahjustatud isikut eelnevalt teavitama ja selgitama, milles mõjuv põhjus seisneb, ning näitama ära vajalike toimingute lõpetamise eeldatava tähtaja. Võlasuhtes loetakse mõistlikuks seda, mida samas olukorras heas usus tegutsevad isikud loeksid tavaliselt mõistlikuks. Mõistlikkuse hindamisel arvestatakse võlasuhte olemust ja tehingu eesmärki, vastava tegevus- või kutseala tavasid ja praktikat, samuti muid asjaolusid. Mõistlik aeg võib olla erinevate tehingute ja toimingute tegemiseks erinev ja see ei ole üheselt määratletav.
Teie autot remontinud autoteenindusega seotud probleemide lahendamiseks peaksite ikkagi pöörduma selle kindlustusfirma poole, mis korraldas Teie auto remontimise. Soovitav on kaebused ja taotlused täiendava kahju hüvitamiseks esitada kirjalikult. Teie õigused suhtlemisel kindlustusfirmaga tulenevad lepingust ja Liikluskindlustuse seadusest. Juhul, kui Teie auto remondi korraldas kahju põhjustaja kindlustusandja, siis ikkagi tuleks Teil abi saamiseks pöörduda oma kindlustusfirma poole. Vajadusel on Teil õigus pöörduda Liikluskindlustusfondi poole kohustusliku liikluskindlustuse alaste vaidluste kohtueelseks lahendamiseks.


Vastas Vambola Olli.

Vasta